• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Michaelsvensson

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
15 Juni 2017
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Hej,
Undrar om någon kan svara eller ge råd gällande nedan. Jag har relativt nyligen fått skuldsanering.

Jag får nu tillbaka 12000 på skatten. Ska jag meddela det? Eller behåller man dessa?

Jag har fått nytt jobb från juni och kommer tjäna cirka 7000 mer brutto per månad. Jag tjänar numera 46 plus bonus runt 40 per år. Jag har dock till att börja med 6 månaders visstidsanställning. När bör jag anmäla att min inkomst ökat med 7000 i månaden? Direkt eller när jag faktiskt är tillsvidareanställd?

Kan borgenärer ta reda på mina inkomster på annat sätt än via kreditupplysning?


//M
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Hej,
Undrar om någon kan svara eller ge råd gällande nedan. Jag har relativt nyligen fått skuldsanering.

Jag får nu tillbaka 12000 på skatten. Ska jag meddela det? Eller behåller man dessa?

Jag har fått nytt jobb från juni och kommer tjäna cirka 7000 mer brutto per månad. Jag tjänar numera 46 plus bonus runt 40 per år. Jag har dock till att börja med 6 månaders visstidsanställning. När bör jag anmäla att min inkomst ökat med 7000 i månaden? Direkt eller när jag faktiskt är tillsvidareanställd?

Kan borgenärer ta reda på mina inkomster på annat sätt än via kreditupplysning?


//M
”Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket”

Du bör väl meddela din nya inkomst så snart det går. Antar du har en provanställning först, med tanke på att du har din nya lön redan då så är det rimligt att meddela det direkt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej,
Undrar om någon kan svara eller ge råd gällande nedan. Jag har relativt nyligen fått skuldsanering.

Jag får nu tillbaka 12000 på skatten. Ska jag meddela det? Eller behåller man dessa?

Jag har fått nytt jobb från juni och kommer tjäna cirka 7000 mer brutto per månad. Jag tjänar numera 46 plus bonus runt 40 per år. Jag har dock till att börja med 6 månaders visstidsanställning. När bör jag anmäla att min inkomst ökat med 7000 i månaden? Direkt eller när jag faktiskt är tillsvidareanställd?

Kan borgenärer ta reda på mina inkomster på annat sätt än via kreditupplysning?


//M

Du bör begära omprövning av skuldsanering
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp